torsdag 20 augusti 2015

Jag skrev ett kort

åt Hanna i dag. Satte sedan  Ajastos saker i kuvert. Jag var i princip helt färdig när Monsieur kom hem. Han hade varit och cyklat. Jag tog kassen med fina kläder som jag skulle föra till Emmaus. Tog buss och lämna dem där. Sen tog jag en ny buss och börja läsa Claes Anderssons "Ottos liv". Den är i princip helt bra! Bytte till sexan och kom till Optiikkahuone på Fredriksgatan 22. Det var riktigt trevliga människor. Femtiåringar. Kanske. Roliga. Jag fick sen fina bågar och nya linser. Dom tar kontakt om en vecka.

Därifrån tänkte jag sticka mig in till Fafa, men brydde mig nu int sen. For opp till Stockmanns åttonde. Fick god glass och fortsatte med Ottos liv och plötsligt hitta jag båda kuverten i min väska. Dom som jag sku posta. Klockan var 17.45 så jag bara beslöt gå till stora posten bredvid Sokos och där sa flickan att jo, dom hinner nog. Puh!

Sen via Anttila där jag köpte en töntig Queen-grej. Dom uppträdde i Rio de Janeiro. Men i slutet var där nog många bra stycken också. Gilla sa att jag sku beställa en cd från nätet. Adlibris. 

Sen till Stockmann tillbaka efter apelsin- och rekokaffe, knäckebröd, servietter och tugg-gummi.

Hemma såg jag sen då på Queen. Drack en öl.



Monsieur är nu ute med en massa kaverir på Sea Horse från hans tidigare reklambyrå.

Och vad borde jag göra nu?

Säga godnatt!


3 kommentarer:

  1. Fast jag nog sa fel. Adlibris har väl nog bara litteratur. Jag har beställt mina musik-CD.n från CDON.com. De va den nätbitiken jag mena... höh !

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Ok. Jag skall kolla : )

    SvaraRadera