fredag 14 augusti 2015

På morgonen

for Monsieur till lande. Jag blev i stan. Vi sa adjö klockan åtta. Jag var väl sen i duchen och laga frukost medan jag lyssna på Muistojen. Fick meddelande av Caro hur jag skall ta mig till Fenix. Sen skrev jag då dagbok och läste Husis och det här intresserar ingen.

Jag satt make up och gav mig iväg till Fenix till 14.30.  Där var roliga barn och tanter och Aron hade sagt att momi kommer efter honom.

Vi skulle sen till Lippakiosken men dom höll på med nånting där så den var inte öppen. Vi gick sen till Alepa och köpte ett Kinderägg åt Aron och en Kingis åt mej och cocisar att dricka hemma. Aron sparka nog ganska hurja med sitt sparkbräde, men det gick nog bra.

Hemma sen drack vi cocis och såg en film om Korvakoirat som hade stora öron.  Sen sa jag åt Aron att jag sku visa bilderna från Malms flygfält för ett år sen. Roliga bilder med Aron och JVG. På söndagen skall där vara Robin. Och jag hade i dag samma t-skjorta som jag köpte på Malms flygfält   :  )

Aron blev sen uppe och såg på Turtles och snart kom mamma och jag gick ner med dem, men orka int gå längre än till Siwan. Köpte nånting och sen håka jag att jag ännu sku lotta.

Jag var ganska trött så jag tog en lur och sen vattna jag blommorna på balkongen och våra andra blommor i vardagsrummet.

Jag fick bönor, tonfisk, raejuusto, brödet från Siwan och olivolja. Och vittvin.
Pikkuhiljaa kom då en film som hette La piel que habito. Pedro Almodovars fina film medAntonio Banderas och Elena Anaya. Den var på riktigt bra!

Men! Tyvärr! Jag tog ingen bild av Aron    :  (

I morgon till verkstaden. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar