fredag 28 augusti 2015

Till Bodö

igen på tisdagen. Vi tog Pörtö Line och var framme kl 18. Där var Ansi och Boje och andra roliga typer.

I stugan packade vi sedan upp och sen blev det sjukt god fetasallad på terassen. Med bröd som lagats i ugnen.

Sjukt gott!
 
Vi lade oss sen pikku hiljaa och följande dag var det onsdag. God frukost och vi gjorde nu det ena och det andra. 
 
 Här är Monsieur på väg till Karlssons hus.


 
 
Här jag på terassen.

Vi gick sen längs med stranden hem och sen fick man god lax.
 
Tyvärr är stekpannan skarpast. Men det var lax med potis och kantarellsås och sallad.
 
Och titta! Se hur ljusen speglar sig i ena fönstret och lampan på bokhyllan i andra.
 

Torsdag morgon var det igen fint väder. God frukost med kaffe och det ena och det andra. Monsieur högg ved hela dagen. Jag rensa grönskasland och blommor m.m. Sen blev det en promenad ner till Lillbodö. Där fanns massor hallon. Sen kom Herant emot oss och sen efter en stund Ansi bakom oss. Vi prata en stund.

Nu kunde man igen äta ute. Pasta med lax och gräddfil och ströost och citronpesto.

Och här den hemska spindeln. Den var enorm!!!

I går, onsdag,  satt jag i köket på kvällen och drack te´. Och i dag satt jag på terassen och drack te´. Det var mörkt. Det var torsdag.

I dag fredag regna de det helt fruktansvärt. Jag bädda och diska och packa lite lakan och handdukar i en kasse. Men det bara regna och regna. Sen märkte jag att åhå nu måsta jag dammsuga och sen packa jag saker från kylskåpet och småningom klarna det upp. Monsieur hade redan gått. Jag stängde och kolla alla fönster och sen gick jag och det regna ännu lite men sen upphörde det och jag satt på däck och läste Otto.
 
Hemma sen fick jag ärtsoppa och Monsieur lax med potis. Och vad hände sen. Jag bloggar.
 
I morgon till stan för att köpa gåvor åt Caro. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar