onsdag 19 augusti 2015

Kaffe

kokade jag klockan 08. Jag beslöt att jag sku tvätta håret lite senare. Klockan 09 kontakta jag Caro och hon berätta att dom fösena sig lite. Sen blev här då jugurt och bröd och kaffe som inte intresserar nån.

Sen kolla jag med Inka att om jag kan komma till frissa kl 14 men av nån orsak hade hon missföstått så jag går väl nästa vecka i stället. 

Sen sku jag skicka bilder till Ajasto, men det lyckades inte. Text och bilder, men till någon Ajasto kom jag inte. Man kunde förklara på något sätt vad som hade hänt liksom skriva och berätta. Hur hemsk deras nya almanack är. Den har tre språk också engelska och den har namn mitt på sidan och mellanrummen är smala och det står konstiga saker nedtill och i början av almanackan finns också tre saker på varje sida och nertil nånting konstigt. Men jag antar ni har sett allt det här. Jag beslöt  kopiera bilder och skriva ett brev som jag skall skicka i morgon.

Jag satt där ännu och skrev brevet och sen kom Monsieur och han föreslog att vi sku gå till trädgårdarna där det var kalas.

 Där var ett band som spela.

Huset ser vi inte, men det hade Gunnar Taucher gjort 1928.  Riktigt fint.  Man fick örfil och kaffe för en euro stycke. Fyra euro ihop. Billigt   : )

Här är jag. Tyvärr utan make up.

Jag hade stavar med och sen gick vi via Alepa hem. Monsieur köpte vad han köpte och jag laga bönor och tonfisk som blivit i kylskåpet. Jag köpte grynost till. Och knäckebröd och isvatten och nu avslutade jag Freddie Mercury.

I morgon skalll jag då till stan. Skall kolla nya brillor.
Om en halv timme kommer det på Teema en fransk film som heter Brunnsgrävarens dotter.
Hoppas den är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar