torsdag 13 augusti 2015

Till verkstaden

av och an. Sku kolla om där fanns silver, men det var ganska tunnt. Jag kontakta Kalle och han skulle på Flow så jag beslöt att bli  stan. Monsieur far i morgon bitti till lande.

Jag tog kontakt med Syrjänen. Han sa att jag fick dyka upp och att vi kan gå till cafee´t i Design museet. Jag gick via Alko i Stockmann och köpte en fin rose´vinflaska och sen via parfymavdelningen för jag hade glömt att sätta en skvätt parfym i nacken och sen och fylla på mitt busskort.

I Syrjänens verkstad fanns en grabb som också studerat vid samma skola som jag i Ekenäs. Syrjänen fick sin rose´och sen gick vi till Design Museets cafe´och där fick jag en stor kopp kaffe och en örfil och Syrjänen kaffe med mjölk och choko. Vi satt där väl i förtifem minuter och berätta om det ena och det andra. Han gick sen för han sku nånstans och jag kolla sen ännu butiken. 

Sen gick jag ner till Nyströms butik. Han blev också glad att se mig. Han hade en svenskspråkig flicka där. Också hon från Ekenäs guldsmedsskola. Han sa att han varit till Syrjänen och att grabben sa att vi var på cafe´. Heh! Han lämna väl där sin sten eller vad det nu var. Vi tala en stund och sen sa jag att jag skall efter silver till Rasmussen och han sa att han jobbar där ett par timmar varje morgon vilket jag konstaterat. 

Hos Rasmussen undra jag om 1mm silver räcker men mamnnen tyckte att 1,2 mm skulle vara bättre och då hade han till flickornas ringar och sen till Johannas hänge så jag köpte då dem.  Liksom en längre sak och en fyrkantig sak.

Sen via Espen till Akademen som hade 80% rabatt på sina böcker, men dom var engelska och sen någå konstiga. Liza Marklund hade väl en massa böcker där så jag kontakta Caro. Hon skulle väl kolla i morgon.

Sen hem via delikatessen och efter en flaska vin.

Jag läste här sen en Husis från lördagen och KP med ärtsoppan.

I morgon skall jag efter Aron till förskolan 14.30. 
Jag tror vi skall äta glass vid lippakiosken. 

: D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar