söndag 16 augusti 2015

Idag i verkstaden

lyckades ringen säkert helt bra.

Först några timmar hemma och sen till verkstaden där jag fortsatte med ringen och lyssnade på The National.

Jag satte en ny nit dit och så slipade jag bort nitarna och polerade dom andra sakerna och lödde ihop hela saken och fick sömmen bort från ringen och sen polera jag lite till och fick bort finsilvret och polera lite till och satt den i maskinen som jag trodde sku ta bort lite fläckar, men det lyckades ju inte så jag satt den i polertrumlarn och där var den så länge som jag lyssna på en kasett som hette Party upstairs, men nu minns jag inte vad grabben hette....

 Här den fina ringen.

 Och från ett annat håll.

Monsieur hade ringt att om han kan få receptet på "Halvkrossad potatis med rosmarin och vitlök" så när jag kom hem ringde jag och han fick det. 

Salminens hade varit på Malms flygfält och se på flyguppvisning och pötsligt kl 18 när jag kom hem kom det ett enormt oljud.  Det var ett hornet plan. Flög några gånger.

Sen tog jag fram det som behövdes till min pasta och lax m.m. och konstatera att det kom på tvåan en lustig sjukhusserie. Heh! Jag titta på den    :  D

Men kl 21 kom då Boardwalk. Det var nu den sista. Nucky sköts i slutet...

Vad borde jag nu?
Säkert koka kakao åt mig   :  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar