tisdag 11 mars 2014

Till stan

i dag för att uträtta ärenden.

FRÅN YVES
sku jag ha bara ansiktstvätt och ny ögonsalva, men ändå erbjöds jag också hand- och läppbalsam.

Nå, jag tog nu dom sen då också.

Ögonsalvetuben har konstiga kulor som man liksom ska använda, men jag tänker bara klämma ut salvan genom hålet och breda ut den med fingret.

SVENSKA TEATERN
följande. I slutet av maj i fjol börja Gilla och jag  med en ny "kulturdag" d.v.s Humorlandskampen. Först går vi på teater och sen på middag. Vi firar alltså vår födelsedag. I år är den faktiskt ren 03.05.

Och titta! Med stora bokstäver står det Pensionär    :D

TRUE DETECTIVE
fattar jag inte hur den gick mig förbi. En HBO-film och igen med Matthew McConaughey och Woody Harrelson. Den starta i början av året och nu har alla åtta delar gått. Jag såg bara ett tips plötsligt och börja googla och konstatera att nu är alla delar visade och i butiken finns den inte ännu. Varken Stockmann eller Anttila.

BREAKING BAD
hittar jag inte heller mera. Kolla hos Anttila, men nej. Den kom trevligt på kvällarna förr i världen, men sen börja den komma mitt i natten och nu finns bara del 4 hos Stockmann. Ja ja.

PÅ DELIKATESSEN
hos Stockmann köpte jag bl.a nånting som flickan tyckte att var natt te´. Grönt citron-kamomill.
Nu skall jag gå sätta på det.

VERKSTAD
i morgon med aamuvuoro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar