fredag 21 mars 2014

Det här fina

nattygsbordet har Monsieur åtgärdat på Arbis i år. Det är ett Alvar Aalto-bord, Artek från slutet av 40-talet. Ändå hade min mamma i något skede målat det gräddvitt. Men nu kunde då Monsieur skrapa bort färgen. Det hade alltså varit min fars nattygsbord.

Han jobba jätte massor med att få bort färgen och lyckades lackera den fina ytan på nytt.


I DAG
trad fredag med dammsug och Musta-besök. Ändå hade jag haft kontakt med min bror både förmiddag och kväll angående MyHeritage - ett släktträdsprogram.


I GÅR
fanns det i Husis ett blomkålsrecept som jag beslöt tillreda i dag.


Här äts det med rostbiff, men jag tänker ha det som entré inkommande lördag när jag firar min födis som de facto är den 27:de. Dessutom är ju lördagen Earth Hour- day. Få se om vi kommer att beakta. Ändå var blomkålsreceptet toppen!

DE ÄLSKANDE PÅ PONT NEUF
beslöt jag sen kolla. Nog var den ju helt ok.

I MORGON
GSW-mässan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar