torsdag 27 mars 2014

Tidig morgon

Amanda skulle komma hit strax efter åtta. Då hade jag redan varit i duschen och höll på med frukosten. Mofa gick omkring med henne och sen lekte jag med Amanda och alla hennes leksaker och sen ville hon ha maito och blev sömnig och somna i mofas famn. Jag hade väl druckit en förkopp medan jag skrev dagbok och nu var det då bara att förbereda Caros frukost. Salminens hade visst varit på nånsorts rådgivningsbesök.

Men nu läste jag då Husis med jugurt och bröd och kaffe. Snart vakna Amanda och Caro och hon for till neuvolan och  mofa for och cykla och jag skrev ett par födlarkort. Sen gick jag till verkstaden efter ett hänge. Johanna fyller år den 2.4 och jag hann aldrig göra ett skrotsmycke åt henne tack vare krysokollahalsbandet. Nå, jag kom ihåg ett hänge i silver som har varit till försäljning på Pörtö ett par år, men ingen har köpt. Nu putsa jag upp det och satt dit en silverked i stället.

 Där står på latin: Aliquando insanire iucundum est. 
Jag har översatt det till: Humor att härja ibland.

Sannes och Ansis kort satt jag i postlådan och sen tog jag spåran till Ärrän för att köpa mera frimärken och priority-lappar.

Såhär ser frimärkena ut som jag använder nuföriden. Dom har väl funnits i två år. Och det var ju bra att jag inte satt bara ett frimärke på Johannas brev för det sku ha behövts 5 cent till    : )

Hem via apoteket och en hälsokost affär. Monsieur tvätta fönster och jag tog mig en lur och efter luren ringde jag min moster.


Och en katt i fönstret.

Så här ser natt teét ut som jag köpte i hälsokostaffären. Nu skall jag smaka på det.

Godnatt!



2 kommentarer: