lördag 1 mars 2014

Dopet

var jätte lyckat. Det var i Tempelkyrkan. 

 Men här först nallen med rosett. Nallen är alltså silver, men här har den nog lite fel färg.

 Och här min outfit.

 Här predikar präster vid gudstjänst.

 Fin orgel.

Här fick man tända ljus och ge kollekt.

Faddrar, Emil,  präst och mamma och pappa. Cessi i grön klänning är bara elva, men fick ändå vara med.

 Glad Kalle.

Gudfar Kalle, gudfar Jocke och gudmor Frida.

 Här får Emil sitt namn: Emil Haakon Alexander.

 Cessi har just likadan min som Aron hade när han torka av Amandas huvud.

 Församlingen.

Stolt Nora och Hannu med lilla Emil.

 Tre Kallar. Dom heter faktiskt så alla tre.

God laxsoppa.

 Systrarna Frida och Nora.

 Gudfar Jocke med Emil.

Emils kaka.

Hannus bror med fru och döttrar skulle och se på Talviklassikko på stadion. Men vi andra blev kvar där ännu. Undrar när vi stack. 17.30 kanske. Kalle, Monsieur och jag. Vi gick dessutom via ett ölställe, Rotterdam, där man fick Monsieurs favoritöl Leffe.

HOS OSS
var det full rulle. Caro med Aron och Amanda var här. Amanda skratta och rev mig i håret och Aron var förstås med mofa på datorn. För en tid sen somna Amanda och Aron ligger på soffan efter sin kvällsbit. Mamma och jag fick just fall asleep té.

FASTLAGSSÖNDAG
i morgon. Tradition på Himmelsberget, men inte en enda snöhög. Ja ja. Vi skall i alla fall till loppiset och se vad vi fattar för beslut att fortsätter vi eller inte. Man får 1 - 6 dagar för 7€ per dag och en hel vecka för 35€. 

Få nu se hur vi gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar