tisdag 25 mars 2014

Idag i verkstaden

strax efetr kl 10. Min hosta är enormt konstig. Jag hostar så att det dånar i lungorna, men det kommer int upp nånting. Måst antagligen till apoteket efter limaa irrottava. 

Sen sku jag då såga länkarna. Det lyckades inte. Länkarna fick konstiga vassa saker. Jag funa om det var sågskivan som var åt fel håll så jag svängde den och nu gick det bättre. Men jag måste ju fila och göra saker åt dom andra länkarna och sen såga förhand en del. Ja ja.

Nu är det så att jag definitivt inte är någon länkmänniska. Den här keden blir tung. På riktigt. Onödigt tjock silvertråd. Och dom sku öppnas och kanterna filas och då fick dom tångmärken. 

Antagligen får jag göra ännu en tredjedel till. Människan som skall få det är lång och bredaxlad.

Jag gjorde sen ännu länkar av silvertrådsstumparna som blivit över. Nio stycken till krysokollorna. Jag polera dem så dom blev blanka och fina och satt plåster på tängerna, men plötsligt gick det hål på plåstren och länkarna fick igen hemska märken. Dessutom hade den nionde länken försvunnit och jag räkna med att det var ett tecken av vår Herre så jag beslöt använda den fina krysokollpärlan i stället.

Det blir säkert bra.

Och den där paska keden. Jag blir så trött. Jag var i verkstaden i dag från lite över tio till lite före sju. Sen då ännu bussen till Masurkka. Alltså en K-kauppa. Allt börjar ta slut med tanke på torsdagen.  Och när jag kom till apoteket var klockan sju och tanten stängde dörren framför min näsa    : (

Och i morgon får vi Miiu hit. Int gör det någå. Den är helt trevlig. Men nu börjar jag bli så trött att jag tänker inte stiga upp imorgon bitti. Monsieur skall till parturi så han får väcka mig när han kommer hem.


SLUTLIGEN.
Titta! Jag har också ett châtelaine.

Jag har inte tänkt på saken, men jag har det alltid på i verkstaden. Livrädd att jag skall glömma det nånstans.

Och nu god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar