söndag 23 mars 2014

Min hosta

har blivit värre. Dessutom är näsan täppt. Ändå har jag ingen feber så det blev verkstad i dag. Innan jag gick tala jag med min vän Gunnel. Hon hade varit till Vallila Interor, men där skall ens bilder vara ritade för hand. Marimekko har väl så att det går digitalt så hon skulle ta kontakt dit. 


NÄR JAG ANLÄNDE
till verkstaden tog jag bild av Arons fina verktyg.

 På riktigt! Det kan säkert användas till nånting   : )

Sedan smalt jag plastkulor till gele´klimpar som jag sen trottade mina infattningar i. Medan dom stelna tala jag med min gumor som tyckte att min hosta var hemsk. Och när jag sedan tog en titt på infattningarna hade jag trottat dem in vaxet så att det inte gick att hamra infattningen. Det var bara att mjuka upp vaxet och sedan trycka in dem på nytt. Lite krångligt natutvis. Tre krysokollor hann jag infatta.

Sargen skall visserligen ännu slätas ut, eventuellt lite skäras och sen poleras.


LITE FÖRE FEM
hade Salminens hämtat sina barn till oss. Dom skulle och kolla hus. Ändå tycker dom att det är lustigt hur bilderna ofta ser bättre ut än huset i verkligheten.  Många är från 70-talet och måst då natutvis remppas.

NÅGÅ
bortåt sju for dom och vi laga trad söndagspasta. Samtidigt hade vi på den där sångtävlingen som kommer på trean. Helt ok program. Senaste söndag glömde jag. Nu var det operor. Ändå kom det sen en Cornelis-dokumentär som jag visserligen sett så jag såg sen slutet av operatävlingen och efter den då en film med Cornelis son i huvudrollen. Liksom fiktion.

VERKSTAD
igen i morgon. Hoppas jag får halsbandet färdigt den här veckan.
Claes Nyström sa att han gör en guldring med stor infattad diamant på tre timmar. 
Ja ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar