tisdag 4 mars 2014

Idag i verkstaden

morgonskift. Jag hade hemma börjat fundera på om öglan i båda ändorna av infattningen blir liten att ryms dit då en 1,5 mm tråd. Så jag börja med att kolla det. Och jo den ryms, men sen blev jag osäker att skall öglan var längst ner eller på mitten av infattningen. Länken som kommer dit blir ju liksom på höjden. Det här fundera jag på i en timme och jag är fortfarande osäker.

Den till vänster är liksom nere i kanten och den till höger lite högre upp. Kanske lite högre upp. Eller?

ATT POLERA
infattningarna var nu sen lite jobbgare än jag hade tänkt. Och dessutom sku ju sargen också filas.

Jag tror jag tänker löda fast länkarna i det här skede och sen polera dem ännu en gång. Alltså stenarna tar jag ännu ut.

Här länkarna eller liksom öglorna.


DESSUTOM
drack jag kaffe, åt bröd, skrev dagbok och vad jag nu gjorde. Aj jo, tala väl 45 min med min gumor.

När jag kom hem hade Monsieur farit til Arbis och jag fick en lur. Småningom nyheter och i morgon ingen verkstad. I stället tandläkare och så skall vi med Caro efter våra loppissaker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar