lördag 1 februari 2014

Caro

har alltid varit världens duktigaste pysslare. Nu är hon ju expert på Lego och att konkret klippa och limma. Men redan som liten flicka var hon duktig. Dom här bilderna sku jag visa i går, men det blev inte av. När jag kom hem från jobbet på torsdagarna hade vi ofta torsdagsklubb. Men också dom här sakerna är roliga. Vi hitta dom i min sekretärs lådor på torsdan.

 Två olika kanta-asiakaskorttin till Salon Carolina.

Och på den här spegeln har hon limmat vår vita katt och målat make up och satt precis likadan hatt som den andra katten har. Hur är hon så duktig?

FREDAGEN
gick sedan snabbt. Städ och Musta och sen förde vi Kalles fina stolar till Speranskij.

Stolarna är en klassiker från 1948. Designern hette Charles Eames (dog 1978). Det intressanta är att Norman Cherner som designat bordet var samtida med Eames på 40-, 50-, och 60-talet i USA.


SNÖSTORMEN
hade lugnat sig, men ändå körde Monsieur mig halvvägs till Javavägen. Vi hade otroligt trevligt.  Ändå var det enda jag fota vår välkomstsnaps.

 En hand tar chips i bakgrunden.

Men tyvärr. Det här var det enda jag kom ihåg att fota. Den underbara köttfärsen med bröd och sallad och rödbeta m.m. som stod framdukad, glömde jag helt.  Vi tog taxi tolvtiden och då var snöstormen hård igen.


LÖRDAGMORGON
är Monsieurs grej. En massa goda saker och så hade vi hittat Gillas tilläx från julen.

Den skall ätas med mögelost.


AV FÖREKOMMEN ANLEDNING
hämta Sande hit en kasse full med byke. Han for på motorcykelutställning och på vägen hem kom han efter kassen.

SENARE PÅ EFTERMIDDAGEN
satte jag igång med laxlådan. Vi hade beslutat i går att vi gör en sån.

 Igen en gång från Sandes laxbok. 

Här är då en ugnsform full med potis, lök, lax, dill, salt, peppar och 2 ägg vispade med mjölk och grädde i olika varv. Den skulle stå en timme  kylskåp, vilket den har gjort ganska snart.

Vi skall äta den med vittvin och sen tror jag att vi ser på Mad Men efter det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar