tisdag 25 februari 2014

Loppiset

är på riktigt fräscht. Vi var där strax efter tio i morse. Vi hade stora kassar och inbilla oss att vi inte sku få allt att rymmas, men det gick hur bra som helst. Vi trodde att man bara sku få ha 20 byglar, men så var det inte alls. Vi fick använda hur många vi ville.

Här är då vår hylla. I bakgrunden ser man liksom ett vardagsrum där man kan dricka kaffe och se på tv    : )  Dagligen måst man ordna sin hylla. Caro imoron, jag torsdag, fredag och Caro på lördagen. På söndan stänger dom 16.00 så då är det väl bara att fara efter sakerna.

ÄNTLIGEN LUNCH
Visserligen hade vi druckit en kopp kaffe före loppisfärden för att man inte sku få huvudvärk, men nu då kaffe, bröd, jugurt m.m. Jag skulle vara på Aava 13.30 och hann helt ok. 

Efter det till Yves och sen små askar från  Sinelli och efter det prome till Rasmussen. Kafka på stranden bar jag med mig hela tiden. Läste  bussen, i väntrummet, när jag åt glass på Stockmann och igen i bussen.

MONSIEUR
hade farit till Arbis, men Caro med barn var ännu hos oss. Jag ville snabbt fota min saker så länge det var dagsljus. 

 Yves-grejer.

Rasmussen-grejer. Mörkblåa spineller till Annas örhängen. Motsvarande hade lossat i duschen.

Den sura katten gick sönder så jag köpte en ny från Stockmann. Typ någå 6€.


ARON
var min assistent när jag fota.
 Här radas askarna upp.

 Kalles plastleksaker från verkstan


är liksom rekvisita.


SANDE
kom efter porukkan bortåt sju och jag ringde till Aktia någå halv åtta. Jag visste hur jag sku söka fram "i arkivet" diverse inbetalningar, men fick dem inte printade. Nu talade jag länge med en man och han kunde småningom förklara hur jag skulle göra. Jag skrev upp för att klara mig nästa år.

MAKE UP:en
bort och sen té och Kafka på stranden. Världens bästa bok!


I MORGON
verkstad. Kanske inte morgonskift.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar