söndag 9 februari 2014

En förkopp

är en kaffekopp jag till vardags kokar i samband med resten av kaffet, men på veckoslut får jag göra den själv. Nå, det går snabbt och snart sitte jag där med min förkopp och mina dagsboksanteckningar.

I dag blev det då loppis med Caro. Hon kom hit 13.30 tiden och så gav vi oss iväg. Först efter lite pengar från en bankautomat och en glasspinne från en K-kauppa för att få tjusikan söndrad.


 Så här såg det ut när vi kom dit. Kirppiksen hade börjat kl 12 och nu var klockan 14.

Det var kanske inte så fräscht som vi hade tänkt oss. I Valtteri fick man konkret hyra bord och stolar och klädhängare. Här satt dom flesta på golvet och det dom sålde var kanske inte så fräscht. Ändå köpte jag en gul liten tröja. Skall fota den i morgon.

Månne man ändå har fått hängarna härifrån. Nästa kirppis är 30:de mars, men vi tänker nog inte hyra nån plats eller över huvudtaget gå dit...

VI GICK SEN HEM
via nybyggda hus i Herrmanni för att kolla en kirppis på Tavastvägen som ren hade stängt. Caro kom till oss och fick te´och knäckebröd. Jag gick igenom julkort och födiskort och spara årets. 18-tiden kom Sande med barn efter henne.

EN TUPPLUR
fick jag för Monsieur lagade maten. Rester från fredagen med mera ris och tonfisk och det bev en fin risotto.

I GÅR KVÄLL

såg jag två filmer om Beatgenerationen. En dokumentär och en spel. Jag tyckte att båda var jätte bra. M M-M får tycka vad hon ville. Ändå har jag trott att ordet hipster är nånting helt nytt, men det fanns redan på 40-talet. Allen Ginsberg skriver om "enkelipäiset hipsterit" i början av 50-talet.  Vad månne han mena? Har försökt Googla, men blir inte klokare.

FÅ SE

om Monsieur skulle gå med på ett par Mad Men avsnitt. 
Eller?

I MORGON
verkstad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar