måndag 17 februari 2014

Idag i verkstaden

helt OK. 
Jag hade gjort ett antal länkar - 1,5mm tjock tråd och diametern 4mm.

 Skall kolla hur många jag behöver till.

 Och här då krysokollorna  för att se hur dom sitter i halsbandet.


Sedan börja jag då med silvret. Jag hade köpt 0,4 mm sargplåt och 0,7mm till baksidan. Jag har alltid använt 1mm för vår lärare i skolan tyckte att man kunde använda överblivet pinglamaterial. Men om 0,7 räcker så är det ju bra. Jag radade upp stenarnas baksida i fönstret och tog en bild. Dom har ett borrat hål i mitten för att man skall kunna trycka ut stenen om den fastnar.

Den här bilden ser så rolig ut. Det är alltså silver, men här skiftar silvret i olika färger    : )


Sargen mätte jag sen noggrannt för att få rätt längd. Dom här framme sitter riktigt bra, men dom där tre där bakom är lite för stora.

 Jag måst säkert förminska dem i övermorgon.

Sen skall jag då löda sargen på bitarna jag sågat ut och såga bort allt överlopps och fila och löda dit  en länk i var sida och sen polera och sen infatta stenen och kanske polera lite till och sen göra länkar till keden. Huh huh!


INFORMANT!
heter en film som börjar kl 21. Matt Damon i huvudrollen är fenomenalt bra, skrev K.U.


Och i morgon tandläkare. 
Få se om jag kommer hem med eller utan tand   :(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar