söndag 16 februari 2014

Tyvärr

inga bilder. Ändå hade vi vår loppisträff med Caro.  Det var ju dimmigt och av misstag råkade vi på varandra  ett stycke framför Musta Pekka. Sen gick vi tillsammans längs Mäkitorpantie.

LOPPISET
var sist och slutligen ganska fräscht. Det t.o.m dofta helt gott när man kom in. Också kläderna var liksom rena. Caro köpte söta saker åt Amanda och en Star Wars t-skjorta åt Aron och jag köpte en tunika med blårutig kjol och svart övre del. Alltså den var fräsch, men jag tvätta den ändå. Skall stryka och visa. Dessutom hyrde vi för en vecka fem hyllor och en stång för kläder. Dom är alla numrerade så det var bara att säga vilken man ville ha. Det blir från tisdagen 25.2 - söndagen 2.3. Måndagen har dom stängt. Caro kommer hit trad på torsdagen för hon har babyrytmik men Arbis är stängt så jag har ingen yoga. Då skall vi prissätta våra gamla loppissaker. 
Utanför Helenahemmet skildes vi. Jag fortsatte hem med mina stavar. Nu regnade det. Hemma åt jag cornflakes.

PÅ TEEMA
kom det en serie som hette Too Yuong to Die. Jag såg den sista delen, men konstatera att den också kommer på Arenan. Jag ville se filmen om  Heath Ledger som dog 2008. Det var pappan som i princip berätta storyn. De facto liknar han sin son precis. I filmen Brokeback Mountains träffa han Michelle Williams som han fick en dotter med som också liknar honom precis. Dom var väl bara sambon och separera. Men det var hon som spela Marilyn Monroe i My Week with Marilyn som faktiskt var bra. Och medan jag såg på Heath Ledger fick jag en god Happy Joe Organic Cider.

Här ändå två bilder.  



Ledger och Williams


EFTER TRAD PASTA
skulle jag kolla Caros ett hus. Men jag bara lyckades inte hitta det. Till slut skicka hon bilder på det. Och jo, nu vet jag vilket hus hon talar om. Ändå brukar köparna av deras hem tacka nej för dom bor i fjärde våningen utan hiss. Ja ja.

Finland förlora mot Canad 1-2 i förlängning. Sen titta vi på en fransk dokumentär om "svart" musik. Allt från slavar och ända in på 2000-talet.

MONSIEUR 
har lagt sig. Här sitter jag.
I morgon verkstad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar