lördag 8 februari 2014

Monsieur

steg upp bortåt 9 och väckte mig 09.30. Gott kaffe!

 Och se så fin frukost.

Läste Husis, var i duschen och klädde mig sen i verkstadskläder. 


IDAG I VERKSTADEN
fortsatte jag med Hannus ring. Ändå blev den för stor. Jag hade lött den och allt. Det var bara att såga på varsin sida av sömmen och löda ihop den på nytt och nu blev den perfekt. Ändå måste jag nu jobba med den i polermaskinen.

 Jag fortsätter på måndagen    : )


DESSUTOM ÄR JAG EN SÅSKOPP.
Jag trodde att silvertråden jag hade var 1,5 mm.

  Den var 2 mm. 

Jag klippte en stump och drog den genom fyra hål så den blev 1,5. Men! Vad skall jag nu? Jag är på väg till Rasmussen för att köpa två blåa stenar till Annas örhängen och vax att fästa stenfattningar i. Dessutom 1mm tråd. Alltså tjocklek. Till vad har jag månne tänkt den där 1mm tråden? Ja ja.

I MUSTA
i går hade vi köpt torsk. Den stekte jag nu. Jag trodde den sku bli brun och hålla ihop.

Den blev inte brun och höll inte ihop. Det visste Monsieur, så kanske vi nästa gång gör torskbullar. Med citronsås     : )


EN KORP I FAMNEN
fanns inte att beställa på nätet. Men jag tänker gå till samma CD/DVD affär där jag köpte Mulholland Drive. Där finns den säkert    : )


SMÅNINGOM 
på Teema Beatnik och efter det Beatgeneration. Kanske ok.


I MORGON
till Söderviks gashall på loppis med Caro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar