måndag 3 februari 2014

Klockan sju i morse

hade jag fått en textare av Caro att dom har haft diarre´ och spyttat hela natten att kan vi i något skede gå ut med Aron. Nå, jag tyckte att lika bra kunde han komma till oss. Caro sa att hon ringer när det blir aktuellt. Tolvtiden for mofa efter honom. Han fick plocktallrik och kakao och kolla datorn med mofa som ändå var hela tiden av och an till tvättstugan. Vi lekte också med Legon och sen gick vi till min verkstad. Aron satt i pulkan.

Aron i verkstaden med ett viktigt timmermansmått.

Vi var också till tvättstugan, men gick sen hem. Jag fråga om Aron ville ha gröt, men han sa "plocktallrik". Så han fick två gånger kakao och plocktallrik. Jag titta med honom ännu på det ena och det andra på datorn, men sen körde mofa hem honom femtiden.

Nu var det bara för mig att packa ögat, sätta make up och klä om mig.

EXAKT
samtidigt anlände Inka och jag till Skiffer. Vi satte oss i fönstret. Inka tyckte helt massor om ögat, men keden var lite för kort så nu skall jag fästa en längre sak i den.

Inka med sin goda grissallad.

 Jag sitter liksom i fönstret.

 Min goda pizza med getost, jordgubbar och pinjefrön.

Den här efterrätten delade vi. Varsin skulle ha blivit för mycket.

DET VAR JAG
igen som bara tala och tala. Men jag har så mycket att berätta och sen måst jag alltid börja för så länge sen så att folk skall förstå hela juttun. Ja ja. Åttatiden skildes vi.


TVÄTTPULVER
och surt bröd åt min man från Stockmann. Då såg jag att Nora föreslog att jag skulle komma först tvåtiden, men jag har hela dagen full späckad så det blir då 11.30. Så för att hinna med frukost får jag stiga upp kl 07. Hemkommen kl 21 ännu en sjukt bra Jeff Bridges-film.

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Kiitos kivasta maanantai illasta. Olipa ihana nähdä ja jutella :) Ja niin hyvää ruokaa, nam nam.

    SvaraRadera
  2. Olen täysin samaa mieltä vaikka minä aina puhun niin paljon.
    Ja ruoka oli tosi, tosi hyvä. Huomenna teen ilmeisesti pidemmän kuulaketjun :)

    SvaraRadera