måndag 6 maj 2013

TIDIGT PÅ MORGONEN
ringde jag till Aktia. Tanten förklara att man hittar sina uppgifter sex år bakåt, men då skall man kolla kontoutdrag. Och när man hittat en viktig post skall man söka upp den via kontotransaktioner. Det gick bra och jag fick printat en viktig summa. 

Sen hade jag då fyllt i blanketten - typ två summor - och beslöt göra deklarationen på nätet. Inga svårigheter att komma fram till "blanketten", men sen lyckades det inte. När jag skrivit ena summan och skrev den andra försvann den första. Så här höll det på så jag beslöt strunta i elektronisk deklaration och skrev nätt mina summor på pappersblanketten och förde den till Kajsaniemis Skattebyrå. Passa samtidigt på att avhämta min vinterkappa från Stockmanns SOL.


TILLBAKA HEMMA
var det bara att ge sig iväg på Helenahemmets tillställning för anhöriga.

Här väntar jag på min bror, men han hade redan gått in. 

Tjugo före sju var tillställningen slut och jag gick hem och min bror for till Pörtö.  Mycky koltrastar i träden. 


TRAD
nakki-sill.

Hmm, tja! Vackrare bild har man sett, men sillen var extremt god.


KLOCKAN
hade hunnit bli mycket. Vi tänkte se 500 Days of Summer. Den hade fått fem stjäror, men den var nog lite dum. Vi avbröt ganska snart.


I MORGON
skall jag igen ringa till Skatteverket. Det här börjar bli lite jobbigt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar