söndag 19 maj 2013

ARON HÄMTADES KL 13
Det såg lite regnsjukt ut så vi var inomhus en tid. Aron hade med sig det fina parkeringshuset han fått på torsdagen. Och natutvis alla Cars-bilar.

Vi lekte med dem. 


Ändå tyckte jag att det roligaste var domhär dinona. Aron hade fått dem i Thailand.

Den stora går med batteri och drar alla små efter sig. Det ser så roligt ut. Oj så jag skratta.

Vi skulle sen ta en lur. Mofa och momi somna, men inte Aron. Nå det var bara att stiga upp. Mofa gick ut med Aron medan momi laga mat. Viltbiffar och potismos. Aron var helt svettig när han kom hem. Han hade sprungit konkret en timme sa mofa.

Vi åt - också Aron helt reippaasti. Sen kolla Mofa och Aron ännu lite Cars på datorn och sen blev det dusch. Det åts tre portioner glass och tvättades tänder och Aron fick "stickers" att limma under en Aaltopall. Vaggvise LP:n spelades bara en enda gång, så somna Aron. 

Klockan var 21.30 och mamma texta och jag svara att Aron just har somnat.

Här en vacker mamma hemkommen från bröllopfest.
Sen såg vi på euroviisut, men det gick ju inte så bra för Krista Siegfrids ...


EFTER KAFFE
och god frukost gick vi ut. Promenerade till koloniträdgården. Aron ville gå själv och mofa höll honom hårt i handen.
Ändå  framme fick han springa hur han ville.

 Här en fin koloniträdgårdsvy.

 Aron vid en fin port.

 Här leker man och

och här springer man.


FYRATIDEN

var vi hemma och snart kom Sande efter sin familj och mofa och momi fick en skön tupplur  : )


VÅREN INVIGDES
på takterassen i dag.


Söndagspasta med Chianti. Visserligen inte Aaltos flaska med bast.

 Faller det saker ur min mun?

 Fint väder!

Vildvinet börja få blad   : )


NU TROR JAG
att jag skall kolla norska filmen som kommer på femman.


OCH HUR
gick det med ishockeymatchen? Spännande slut, men det sket sig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar