måndag 13 maj 2013

7.30
har jag stigit upp vardags morgnar på sistone. Jag hinner liksom med mera när jag är så långsam. Dessutom beror det ju också på hur mycket det finns att läsa i Husis. Å andra sidan går jag nog nån gång också till verkstan med bröd och kaffe.


DUM DAG
idag igen för man kan inte mera söka försäkringsersättning för läkare och medicinn via nätet. Jag förstår inte. Det är ju ett modern sätt. Så kunde man länge, men inte mera. Nu skall man fylla i en pdf och printa den och skicka den manuellt. Förr var det så lätt när man kunde fylla i olika läkare och sånt bara genom att få mera utrymme på nätblanketten. Nu skall allt skrivas skillt.Voj voj.


JAG HADE FÅTT EN LAPP
att gå till posten efter lite Rasmussen-grejer. Lika väl hade jag kunnat be den till Södra kajen.  Postförsändelsen kostade 9€. Det var frågan om silverkedjor. 3m bollked och två olika förslag till Kalles ox-hänge. Jag tog en massa olika bilder för att kolla vilken ked han ville ha. Det tog ju nog tid.  Natutvis valde han ankarkeden. Venetsianska keden är nog lite konstig. Stor och tung.

Jag skall ringa i morgon och fråga om jag får returnera den.

Här är Kalles ankarked oxiderad.



ANNAS KRÄFTA
fortsatte jag med sen. Ingen självklarhet den heller.

Jag fortsätter på onsdagen.

I morgon har jag träff med Caro. Hoppelunda för jag den venetsianska keden tillbaks till Rasmussen. Men i alla fall Kalles ked till Inka.


SUTLIGEN

Igår eller var det förrgår fota jag den här bilden. Fin kvällssol. Arbetsrum och kök bredvid varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar