onsdag 22 maj 2013

FIN VÅRFEST PÅ SOLHÄLLA
Vi kom dit helt i tid med mofa. Snart dök Caro och Aron upp. 

 Aron väntar på att programmet skall börja.

 Här deltar han och klappar.

Vi avsluta med "Den blomstertid..."

Efter programmen blev det god lingonpaj med kaffe.

Aj jo. Saft fanns det också. Caro häller ett glas åt Aron.

 Aron visa åt momi att här finns det böcker.

 Och här Caros enorma mage.


Vi körde hem Caro. Och sedan fick vi god frukost. Strax efter tolv krokna min man. Jag gjorde saker på nätet och krokna bortåt ett. Hade klockan och ringa på 14.00


GRAFIA
firade 80-års jubileum. Usprungligen hade jag tänkt att vi skulle ha gått dit med Gilla. Nå, hur som helst for jag dit för det fanns två Vuoden Huiput-böcke jag ville ha. Dom har funnits på min "ostoslista" ända sen 2007.
Men det var inte så skojig. Jag trodde man sku få vittvin i långa banor, men så var det inte. Kaffe,  kaka, limu och matbutiks-skumppa. Ja ja...  Ändå var orsaken att jag gick dit att man fick Vuoden Huiput-böcker förmånligt. 

10€ stycke. Ändå är dom inte mera inbundna. Dom är liksom med paffpärmar. Den jag fick hem var platt och tråkig. Men den från 2007 var fortfarande en riktig bok.

Ändå var orsaken att Kalle fanns i dom båda.

 Här som  medlem i juryn 2010.


Här en innovativ chips-påse från 2007. Om ni läser där uppe har Kalle i princip gjort allt   : )



VÅR MIDDAG
blev frittata fylld med gammalt groll.

Bacon och sparris från fredagen, potis från måndagen och en gammal lök.


BORGEN
börjar snart.

I morgon kommer vi antagligen att kolla Aalto-högskolans utställning ovanför Industrigatan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar