torsdag 9 maj 2013

FINT vÄDER när vi kom ut. Jag satt på däck. Det var nästan spegellugnt. Solen sken. God kaffefrukost på terassen. Sedan tvätta jag kylskåpet efter mössen och Monsieur tömde skithuset. Landgångar och bänkar togs fram och sedan installera vi vattenpumpen. Min bror ringde och tyckte att jag skulle föra Bodö-blommor till min mors grav. Det var ok men istället fick han komma hit och titta på vårt upprivna köksgolv. Anneka kom med. Vi hade jätte trevligt. Satt på terassen med rum Martinique i små glas.Vi tipsa dem om rökt te' på lax. Sen börja vi med middagen. Vi lekte att det var veckoslut. Med andra ord grillad lax i går och lax med pasta idag. Och vi sov första gången i vårt liv i nedre huset : ) Lite jobbigt att diska i bastuns tvättrum. Nå det går. Uppe på vinden finns en bebikorg. Den var väl Kalles. Nu försökte jag vädra den. Den lilla madrassen måst tvättas och Caro syr väl ett nytt tyg. Sedan en ganska lång promenad och nu snart pasta. Återkommer med bilder i morgon. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar