söndag 26 maj 2013

FIN VÄDER
för Världen i byn! Stå Upp-killarna tyckte att publiken var så snäll som kommit dit för att sitta i en mörk teatersalong. 

Det var en helt sjukt rolig performans. I pausen fick man en whiskyskvätt och sen fortsatte det igen.

 Anders Helenius

 Martin Lagos

 André Wikström

och Thomas Järvheden.

Om jag här nu börjar berätta deras lustigheter skrattar ingen. Man måst vara på plats. Se deras mimik och gester. Ändå tycker jag fortfarande att André är bäst. När han stod på scenen skratta jag från början till slut.

Här tack för en lyckad Humårlandskamp. Det brukar bli 10-10. Nu blev det 11- 11   
: D

Det var aldrig mörkare än så här i salongen. Renoveringen har dom lyckats med utmärkt. Lite mera vessor, förnyad biljettförsäljning och ett litet räcke som går runt balkongbalustraden. Vi hade sjukt bra platser. Första balkong, rad två, mitt fram. Det här skall nu bli tradition för Gilla och mig. Och säkert samma platser   : )


RESTAURANG VESPA
följande. Vi fick ett trevligt bord för två vid fönstret. Jag hade riktigt bett om det när jag reservera. Snart beställde vi en flaska husets vin.

 Inte så dyrt.

Då fick man också gott bröd och olivilja smaksatt med  citronsalt och balsamvinäger. 

 Skål!

Gilla beställde en sallad med honung-chili marinerad oxfile´- jag min vana trogen vegepizza.
Men sen fick vi vänta... När det gått en timme (nästan) och flickan som visat oss vårt bord inte dök upp drog vi en man  ärmen och han blev lite till sig och lova att vi inom fem minuter skulle få vår mat. Och så var det.

 Här Gillas goda portion...

och min vege.

Eftersom vi druckit upp hela flaskan vitt vin - så som vi vänta - blev det ett glas till och sen via La Famiglia - natutvis whiskygrogg - hem. 

Oj nej så vi hade roligt! En lyckad dag   : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar