fredag 10 maj 2013

JAG TRODDE INTE MINA ÖGON
när vi kom til Kottby. Allt var helt grönt! Inte bara "skirt" som Monsieur brukar säga, utan konkreta mössöron i björkarna.

Vi kom via Borgå begravningsplats. Inte så jobbigt. Jag förde en liten bukett blommor från vår backe. Den stora saken har kanske min moster fört dit.

Som ogift hette jag Eklund. Min mamma heter Doris. Alltså ett morsdagsbesök.


OCKSÅ IDAG
hann vi med det vi hade beslutat. 


Jag t.o.m kratta stenpartierna.

Eftersom vi lekte veckoslut mitt i veckan, blev det bara soppor hemma. Med isvatten.



OCH HÄR BILDERNA
som hör till den orange texten.

ONSDAG

 Underbar kaffefrukost på terassen.

 Avställningsbord i sovrummet.

 Här kokas det.

 På kvällen grillad lax.

Lockande belysning i nedre huset.

Här skall vi sova.

En av dom två fina tuikkulyktorna jag fick som födlargåva av Aron.


TORSDAG

 Hur kan det ännu finnas snö?

 Monsieur sa att jag är samma färg som allt annat att han måst ta en bild.

 Här används kikare. Flugsmutsen i bakgrunden.
Det blev tre fina dagar.


SLUTLIGEN.
Bodö-bryggan har brakat ihop. Vi skall få en ny. Antagligen inom majmånad. Sådär som vårt kök...




Här nedan ett sammandrag 
med orange text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar