lördag 11 maj 2013

IDAG FÖR MIN DEL
dammsugning och Monsieur skura övre balkongen. Sedan for vi iväg till Musta. Det skulle bli Nicoise sallad så det behövdes en massa olika ingredienser. 

Halvsextiden var vi tillbaka. Monsieur beslöt ta en Champion på sin rena bakong.

Han har på nytt blivit champion-människa. Och i går hitta vi en hög med champion plastskedar på lande från typ någå sjuttitalet  : )   


ATT ÄTA PÅ TAKTERASSEN
kändes ändå för kallt.

 Här den enorma salladen. Jag var ju säker på att vi inte skulle få slut på den. Men det lyckades!

Här en god portion. 

Skriv uppe i vänstra hörnet Nicoise Sallad så hittar ni vad salladen består av  : )


JAG TRODDE SEN
att vi skulle se på The Social Network kl 21, men min man tog fram Helsingin Sanomt så jag beslöt blogga. Ändå kommer en jätte bra film kl 21.45  Den heter Smoke. Jag har sett den två gånger, men tänker se den igen. 

I MORGON
får jag besök av Caro och Aron. Sande skall se på Formula och Kalle far till Kouvola med Inka för att ordna brekkare åt Inkas mamma som fyller 60.

T och jag har diskuterat det här med mors/fars dag att är det inte barnen som skall komma ihåg en och sen när barnet har fått egna barn är man ju bara momi. Nå, T har nu hittills alltid fått gåvor av mig på farsdag så få nu se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar