fredag 3 maj 2013

JAHA, HÖR NI
Inget speciellt i dag. Städ och sedan Arabia Center för jag behövde soda refill, lämna in lotto, whisky från Alko och en pärm från Tiimari för min bokföring. Sedan K-kauppa och där mötte jag igen en glad Gilla. Sedan hem och av och an till stan fö att kolla en födisgåva till min son. Antagligen uppvaktar vi honom i morgon, fast födisen är först på måndan.


HEMMA
mussel/räkgryta. En rätt som går ganska snabbt att göra. Jag river moroten för hand- kanske det sku gå snabbbare med en maskin.

 Jasmin ris, bröd och olivolja.

Ett gott vitt vin.



STRADA
kom sedan och då fick man en skvätt rödvin med choko.  Borde man nu se på Bonnie & Clyde. Den har visst börjat för en stund sen. Ändå är den ganska bra.


PS Receptet till den här maträtten hittar ni om ni skriver "musselgryta"  uppe till vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar