tisdag 14 maj 2013

EN RIKTIGT TREVLIG DAG
på stan. Halv tiotiden ringde jag Rasmussen. Jag föreslog att jag för keden till Södra kajen. Tanten i telefonen tyckte att det lät ok att jag får pengen tillbaka där. Kl 12 gav jag mig iväg. Ganska varmt. Utan jacka. Jag steg av i Kajsaniemi och gick ner till Södra Kajen. Visserligen via Kiseleffska som var absolut tomt fast där finns caféer och det var frukosttimme. Mattson hos Rasmussen  tyckte som jag att det var ett halsband - inte en ked.


SEDAN
promenera jag upp till Högbergsgatan via Richardsgatan.
Borde man nångång sticka sig in till biblioteket.

Se så fina bruna sidengardiner i fönstren.

Jag hade god tid så jag tänkte sticka mig in till Claes Nyström. Men han satt med en kund och valde vigselringar så jag vinka bara. Gick i stället till Design Forum och kolla smyckepris...


INKA FÖLJANDE
Jag hade Kalles kedjeleverans. Inka jobba glatt med en kund och jag stack kuvertet i hennes ficka. 

Snart såg jag Caro komma gående längs Nylandsgatan. Vi hade träff vid Punavuoren peikko. Tyvärr var det stängt av nån konstig orsak. Man undrar. Nå, vi fortsatte längs Annegatan till Nudge. Alltså granne med Lilla Teatern. Där köpte jag en gåva till Amanda.

När jag fotat Caro trodde jag att jag glömt brillorna i butiken. Ja ja. Dom var i min väska...


FORUM
följande. Min uppgift var att vara assistent åt Caro när hon prova underkläder. Jag skötte min uppgift bra   : )  Och sedan Stockmann. Åttonde våningen.

Croissanter och smoothie. Lite intressant att det skulle vara drinksuparaplyn i smoothien.
Sedan gick vi neråt våning för våning. Jag skulle ha olika silverpoleringsmedel, Caro blöjtyg, jag Brita-filter, Caro vad det nu var och jag fuktighetscreme åt min man. 

SJUANS SPÅRA
tog vi sen. Med den kommer man bra till Arons dagis.

En mamma i spårvagnen.

Aron lekte med något mindre barn och satt muta på My little Ponny. Vi gick till Messukeskus och Sande kom med ny fin bil och så lämna dom av mig vid Alepa.


ROTSAKSGRYTA
gjord på potis, batat, zuccini, lök, gul paprika, broccoli, morötter och vad det allt var. Sjukt gott!


I MORGONBITTI
far Monsieur till lande medan jag skall jobba i verkstaden.
Jag tror att jag i smyg skall köpa en flaska Chianti    : )


2 kommentarer:

  1. tack för sällskapet och alla våra uppköp var ju lyckade :)

    SvaraRadera
  2. Nåjo, bara att jag var ju världens största såskopp när vi sku träffas i Stockmanns sjätte våning. Ikä ei o.s.v.

    SvaraRadera