onsdag 15 maj 2013

MORGONSKIFT
Tiotiden i verkstaden. Bröd och kaffe med. Monsieur hade farit till lande och jag gav lov att han fick ta Husis.  

G F B
(Gammal fotar blommor)

Jag fortsatte md Annas smycke. Lite osäker på hur fint det skall bli. 
Ändå kände jag mig trött. Lite onadig. Tyckte att var det nu nödvändigt att vara i verkstan. Lika bra kunde jag ha blivit hemma och smörja in vinterskor och tvätta sneakers.

Men var jag nu i verkstan så var jag. Kl 12 blev det liksom lunch och då var det gansk roligt för Carcki och Christer som hade varit två månader i Spanien och nu av en tillfällighet var och simma i Backasbrinkens simhall ringde och sa att dom hade en liten, liten tuliainen. Och jag sa att jo det passar bra för Jonathans nyckelhänge är färdigt att dom kan få det.

Alltså träff på vår bakgård. Det var det roligaste på hela dagen. Och det dom hämta var underbara, väldoftande lagerblad som jag använder i alla soppor och grytor   : )

Sen fortsatte jag med Annas smycke. Polera och lödde länkar. Satt det i poletrumlarn där det fick vara 1,5 tim. Under tiden förberedde jag Pörtö-smycken.

 Smycket till vänster är på en bakgrund av titan, medan det till höger är nysilver.

 Det här  smycket blev nu lite konstigt. Få se om jag använder det. Måst funa.

Och här då Annas kräftsymbol.

CHIANTI
blev det inte. Jag var i verkstaden från 10 till 18.15. Alko finns i MustaPekka. Promenera till Alepa efter "viktiga" saker. Fick hemma en grogg och rödvinsskvättar. 

Och titta!

Sjukt god frittata. Det blev två portioner.


I MORGON
skall jag ringa till DNA för dom har igen lurat mig. Dessutom tror jag att jag blir hemma och sysslar med mina skor. 
Pinglabeställaren hörde av sig i går och sa att det inte är speciellt bråttom med pinglan. 
Så de så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar