torsdag 16 maj 2013

MIN DISKMASKIN

är på lande. Visserligen kommer han på eftermiddagen, men så här såg diskbordet ut på morgonen.


HUR SOM HELST

en god frukost och efter det ringde jag DNA. Det var så att nångång i februari ringde en man och tala så snabbt att jag int förstod vad han sa. Ändå fick jag uppdateringar jag inte behöver: en Mobiiliturva och en snabbare Laajakaista. Flickan jag tala med den här gången tyckte som jag att hon tar nu bort båda funktionerna. Bra!

Sedan diska jag och sedan putsa jag skor.

 Dom här är ingnidna med fett och skall i sommaride.

Fåniga jag tala om sneakers i går - det är ju helt vanliga gumitossor. Och nere till höger flyger ett bi förbi.


NYCKEL . BUSSKORT . KÄNNYKKÄ . PLÅMSA . BRILLOR


står det på en målartejpremsa på vår ytterdörr. Ibland när jag satt i bussen märkte jag att nyckeln eller kännykkän eller någå annat blivit hemma. Den här listan har hjälpt mig mycket. Förutom idag. 
Jag skulle bara av och an till verkstaden efter en längre ked och passa på att föra rosk. Vid roskisen konstatera jag att mina nycklar blivit hemma och T var på lande. Det var en fix idé att jag skulle skicka ett reparerat nyckelhänge till Christer och Annas fina smycke idag. Det var sååå viktigt att jag sku få dem iväg. PRIORITY. 
Jag ringde till Caro att kan jag få låna hennes nyckel.  Jo, sa hon. Dom bor i Forsby typ någå en kilometer härifrån. Det tog 25 min att gå. Kl 15 var jag där. Fick nyckeln och gick tillbaka nu lite snabbare. 15.20 var jag hemma. 16.00 tömmer dom postlådan. Tejpa fast nyckelhänget på ett kort och satt ett annat på. Annas smycke satt jag i en putsduk och likaså mellan två kort. 15.50 satt jag breven i postlådan. Men varför var det så viktigt att få dom iväg idag??? 
Dessutom var min telefon i laddning när jag sku sticka mig av och an, men till all lycka beslöt jag ta med den ändå.



MEN VAR HÖLL MONSIEUR HUS?
Är man kl 15 i Kalkbruket är man senast kl 16 hemma. Men nu hade en Rainer var Monsieur har sin bil bett honom sitta ner så han kom först 17-tiden. Då var jag ren så trött att jag tog en lur.



FODMAP-dieten 
hjälpte mig inte. Ljuden från min mage fortsätter. I viss mån har jag återgått till min gamla diet, men jag lärde mig nya goda saker. Jag har inte ätit apelsin på många år. En ny bekantskap jag tänker fortsätta med. 
Honung som jag länge åt med jugurt var helt förbjudet så jag hitta lönnsirap som blivit kvar från trettondagsfesten. Det passa riktigt bra.  Pirkkas ris/majs "kakor" är goda och istället för weetabix äter jag cornflakes. Likaså äter vi ibland majspasta. Inte alls dyrt. Idag blev det ärtsoppa, men stavmixsoppa går också snabbt att laga. 

Dessutom ingen öl mera på måndagen och ingen lakrits mera i bilen.



SLUTLIGEN
Jag hör med ett halvt öra på ishockeymatchen. För tillfället 4-3 åt fi. 
Få se hur det går. 

Jeee!  Dom slapp till final   : )


Och hur månne det går med Krista Siegfrids senare i kväll?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar