fredag 24 maj 2013

TIDIG VÄCKNING
Jälkiviisaat, frukost, dammsug och dusch. Sedan MustaPekka och sen äntligen Aalto Yliopistos utställning. 

Den finns alltså på Tavastvägen ovanför Industrigatan i en tegelbyggad där det förr var Fängelse Industrin. En tid hade staden sina konstverk förvarade där. Nu har byggnaden varit tom och därför passa väl Aalto Yliopisto på att ordna sin utställning där. Fina saker. Men det bästa var att här fick man vin och skumppa och gott tilltugg!!!  Nånting man inte fick på Grafia. Undrar om det var nånting speciellt idag?

Hur som helst en innovativ utställning. Duktiga elever. 

 Som ni ser: vin och salta bitar. Och genast när man kom in fick man ett glas skumppa.

 Snyggt!

 Skjorta...

 som av nån orsak är bränd.

 Dom här svåra sakerna var helt konkret målade för hand.

 Interiören. Nån sa att det sku vara ett bra ställe för en restaurang. Det tycker jag också  : )

 En finsk kille hade rest jorden runt och fotat bensinstationer. Den här var på Island.

Och dessuton en isländsk flicka som gjort en filt med tossor och i bakgrunden en virkad mask med mustach: Kalles en kaveri  hämta en gång en sån åt honom från Island.
 Ännu fönstrena inifrån...



och min man utanför.
Tyvärr stänger utställningen nu på söndagen.



HEM VIA SÖRNÄS
där det plötsligt har ploppat upp en massa hus. Helt snygga. Men sen hem. I dag blev det stekt sik.

 Swiss Diamond är en helt otrolig stekpanna. Allt blir så bra.


SLUTLIGEN
Nu hör jag min koltrast sjunga igen. Den är så rolig. Sjunger både natt och dag.


Här nånstans - fast jag inte ser den.


I morgon Stand Up   : )


1 kommentar: