måndag 6 maj 2013

DET BLEV EN KAKKA DAG
Jag skulle göra firmadeklarationen som skall lämnas in den 7.5.

För det första var det helt onödigt att jag registrera firman och gick med i förskottsuppbördsregistret. Jag fick aldrig nån beställning från Eläke-Varma. Dessutom när jag sku printa mina intäkter från nätbanken finns det bara för ett år bakåt d.v.s fyra månader fattas. Man kunde kolla ett arkiv men jag fick hela tiden svar att jag gett fel uppgifter. Jag måst ringa i morgon. 


Jag hade räknat med att dessutom skicka deklarationen via nätet i dag. Men skicka nu sen när hälften fattas. Men måst man nu lämna det till nästsista kvällen? Bra fråga.


TRAD

söndagspasta i dag, 


men med Farfalle makaroni.

Såg sen på Yle femman en riktigt bra film. Den hette Pingpong-kingen. Jag liksom fastna där.


SLUTLIGEN

Den här söta tussilagon hitta jag på Albertsgatan i går när vi gick till Kalles.  Den hade helt tydligt fallit från nåns bukett för den var avskuren. Den var länge i min ficka. Om ni tittar noga ser ni att det är den där lilla kristallvasen som hör till tussilagon.


Och i morgon då att ringa Aktia. Hoppas dom kan ge råd hur jag skall hittar mina inbetalningar   : (


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar