torsdag 23 maj 2013

MIN MAN
hade en massa jobb på datorn. Bl.a sku han förbereda ett husbolagsmöte. Det tog lite tid innan det blev min tur.
Jag passa på att sätta en maskin med handdukar och använde Vanish igen. Det verkar ha funkat riktigt bra.

Vi var sen osäkra att i vilket skede vi skulle till Aalto-utställningen. Vi beslöt så att när T:s möte är slut kommer han till verkstan och så ser vi vad klockan är...


JAG FORTSATTE
med det roliga Pörtö-smycket. Det blev riktigt fint med mässing i länkens hål och så glödga jag ännu lite baksidan. 

 Alla nitar har jag filat/polerat runda.

Det blev lite finare färg.


PÖRTÖ-SMYCKET
med nysilverbakgrund  tog jag sen itu med. Också det blev fint. Själva ön är blankpolerad och hänget glödgat. Lodet hade runnit ut så när jag putsade bort det blev det kvar nånting som gjorde att hänget blev liksom brunt.

Men nog är det ju snyggt. Keden är rodinerad.


PÅ DET TREDJE SMYCKET
som är av titan kan man inte löda en ö - den måst nitas. 


Det blev så fint och jag hade borrat hålen i Pörtö när jag plötsligt såg att det ena hålet var helt fel. Ja ja. Jag måst polera en ny ö. Fortsätter säkert på måndagen.


MONSIEUR
kom sen efter mig. Vi övervägde att skulle vi till Aalto högskolans utställning eller ej. Nå vi for iväg, men tog fel spårvagn och kom hem tillbaka. Det är bara det att utställningen stänger på söndagen.


SLUTLIGEN
Nu vet jag varför jag visa frukostbilden med honung. Jag sku fråga om jag kan fortsätta med Lönnsirap. Det var så gott. Godare än honung. Men är det månne hälsosamt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar