tisdag 28 maj 2013

BAUHAUS
blev det. Först kolla vi eventuella saker till landeköket sen blev det blommor. Jag har brukat ha prästkragar och T har villa ha sammetsrosor. Nu dessutom en hortensia och en liten reparationsthuja till vår stora som ser lite dålig ut.

CARO
ringde just när vi sku fara. Hon fråga om vi ren är i blombutiken. Jag sa nej men vi far strax. Hon beslöt komma hit och ta en tupplur under tiden. Sen sku hon efter Aron.

LIDL
besökte vi också. Jag ringde Caro att vill dom äta hos oss, men hon tyckte att dom hade god mat hemma. Ja ja. Det blev då bara burksoppor för oss.

ALLIHOPA
for vi sen med jeep efter Aron. Han trodde att det sku bli hem till momi och mofa. Kanske han blev lite snopen, men int väl så hemst. Mamma hade hämta nya crocks åt honom. Såna med cars på. Bärgarn på den ena och 5XR på den andra. Dom gjorde ju honom glad. Mamma skicka just en bild där han sover med crocksena på fötterna   : )

SYLTKÄLLARN
nästa. Där finns gammalt skrot: konstiga kastruller, salibändimailor, söndriga julgransljus o.s.v Bra att föra till skrotlavan. Dessutom hitta jag en tunika från skoltiden. Den är liksom av spets. Den tog jag med hem och tvätta den.  Den går ännu på mig. I alla fall innan jag tvätta den... 


MIN VÄN STINA
från Salpar ringde jag till sen. Jag berätta om köket och vi kolla lite datumar. Sen åt jag ärtsoppa och sen gick jag upp på takterassen och plantera.


G F B

 Hortensia och prästkrage.

 Sammetsrosor.

 Här har jag försökt reparera thujan med en liten sak jag köpte.

 Och mera sammetsrosor på nedre balkongen.



GRAPE

har jag inte ätit på hundra år. Liksom så här att man skär i tu och runt ikring. Jag sku äta den samtidigt som jag såg på Gamla onsdag. Men höh! Det stritta nog omkring ganska pahasti. 
Tians nyheter och sen bev jag onadig och tog karkkir och nu bloggar jag.


VERKSTAD
i morgon och kl 17 gårdstalko med grannarna. Jag skall i alla fall klippa bakgårdens häck.

2 kommentarer:

  1. Finn mcmissile (han är agent) heter den där cars bilen, men det kanske låter som 5XR när aron säger på sin engelska :)men helt bra påhitt av dig!
    Prova nästa gång att skära greapen i mindre bitar och äta sådär som en melon att du sen lämnar skalet... o lite lite socker på :)

    SvaraRadera
  2. Det var int mitt påhitt. Det finns en bil som heter 5XR Mustang. Nå, jag borde ha lyssnat bättre vad Aron sa : D

    Ja just. Så kan man ju göra :)

    SvaraRadera