tisdag 27 september 2011

GLASS MED ANNI
Tänk att jag skall ha så svårt att komma iväg. Alltid blir det håsigt. Jag var nog i tid, men Anni var redan där. Stockmann. F8 glassbaren.

Vi tog båda två bollar (på prislistan stod det kulor). Anni kinuski-päron, jag jordgubb-vanilj. Vi hade väldigt trevligt. Tala bl.a. om vår gamla skola som inte längre lär ska vara så mycket att hänga i julgran. Eller är det bara rykten?
Anni har ren stor mage. Hon är glad och mår bra. "Härrigud", ropa jag plötsligt, "jag sku ju fota våra goda glassbollar".

Nu var det för sent  : (

Jag tror att vi satt där två timmar. Sen promenera vi tillsammans upp mot Kampen. Anni sku till sin bokförare - jag till HobbyPoint. Jag visste att dom har tunn mässingplåt så nu kan jag fortsätta med amuletterna som har mässingprydnad. Dessutom hade dom tunna mässingrör och mässingtråd. Köpte sånt också för att kunna vara kreativ.

KIMMO KAIVANTO
har en jättefin skulptur/springbrunn i Forum. Jag läste i Husis i morse att Forum skall förnyas och då försvinner Kaivantos skulptur. Jag skulle igen till Yves så jag hade vägarna förbi.

Kan dom mena den här? Det här är ju det enda snygga i hela Forum!!!

TURISTER I EGET HEM
Sovrumsremppan tog sist och slutligen en vecka. Helt humor att sova lite annorlunda. Tättä sov i sitt eget "arbetsrum".

F.d. Calles rum.

Jag sov i "musikrummet".
F.d. Caros rum.

Ingalunda på den smala soffan. Den har undertill en jätte finurlig extra säng. Hurja bekväm. När Aron övernattar hos oss sover jag där och alltid väldigt bra. Kanske för att jag har så massor luft omkring mig. I vårt sovrum sluttar taket så där är bara några decimeters mellanrum mellan näsan och taket.
När jag kom hem städa vi upp i övre våningen. Torka golvet, dammsög sängarna, satt saker på sina platser. Vi hade t.o.m tvättat täckena. 
Det var roligt att leka turist, men också helt skönt att flytta tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar