tisdag 20 september 2011

IDAG I VERKSTADEN
inte morgonshift, men ändå kl 11. Jag kolla min vän Annikas armband och lödde fast alla små länkar och polera det. Hängena gör jag kanske i morgon - det hon tappat och ett nytt hon beställde.

Härefter skall minsta lilla länk lödas.

Jag gjorde också ett antal ringar. Först två som blev konstiga så jag gjorde två till. Hoppas dom blir bra. Kanterna måst filas ordentligt och ytorna filsas och poleras.

Och jag drack Fun-saft och åt Mariekex (heh!)

MIN VÄN GUNNEL
som blev över natten på fredagen, är lite speciell. Hon har varken mobil, dator eller tv. Det är roligt på det sättet att då får jag handskrivna brev. Jag minns i tåget till Ekenäs (under studietiden) hur jag tog fram ett enormt brev hon hade skrivit till mig och såg mallig ut. Jag har en hög med kort och brev. Alla handgjorda av fullkomligt vanliga material. Konkret recycling. 
Gunnel hade blivit inspirerad i min verkstad. I dag hämta posten ett tjockt kuvert med en massa material hon hoppades i sin tur skulle inspirera mig.

Himlavalvet från bronsåldern - 3600 år gammal smideskonst - gav mig både vibor och idéer. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar