söndag 25 september 2011

EVA BIAUDET
- jag minns första gången jag träffade henne. Vi satt en arbetsgrupp och vänta på henne i nån sorts rum i Riksdagshuset. När hon sen kom in i rummet blev jag förvånad över hur lång hon var. Och hon gjorde ett djupt intryck genast. Vårt samarbete blev faktsikt två kampanjer och jag håller precis med om kommentarerna i dag i Husis att hon är slarvig och lite råddig - men jag älskar henes högljudda skratt  : )

FST 5
är en annan aktuell sak i Husis. Eftersom jag aldrig har sett SVT World har jag ingen annan åsikt om kanalen än att jag undrar varför det kommer barnprogram kl 01.00???

EN KATT TVÄTTAR SIG




HUMOR FRÅN IGÅR
Aron kom med vagn och keikkor och jag skulle gå ner för att öppna dörren. När jag gick ut från vår ytterdör ville Miiu komma med. Jag böjde mig ner och sa husch husch och vifta med handen och stängde dörren. En stor tofs från mitt rufsiga huvud hade fallit ner och blivit mellan dörren när jag stängde den. Så stor att jag inte kunde rycka bort huvudet. Där stod jag böjd, fick med stort besvär nyckeln ur fickan och nippanappa i låset så jag fick upp dörren. Men tänk er - vad om jag hade glömt nyckeln hemma  = (

RECYCLING
En bekant från Pörtö tog kontakt. Hon skrev att hon har en massa silversmycken från 60-talet. Också konfirmationssmycken. Hon använder dem aldrig och föreslår nu att jag skulle designa och göra om dem. Av en hel hög göra ryp två smycken. Jätte roligt projekt. Jag får dem hoppelunda inkommande veckoslut.

PÅ EFTERMIDDAGEN
satte vi Miiu i buren och kurs på Båtsmansgatan. Miiu var natutvis lite skraj först, smög omkring fånigt på korta ben. Men ren när vi for därifrån efter typ 15 min var den helt ok med svansen i vädret. Antagligen för att den kände bara bekanta lukter - kläder i högar och andra saker och inte minst för att Calle och Inka var där.

Jag avhämta en krukväxt och så leverera vi en byrå till Caro. Caro och Aron lova vänta på deras gård. Men vem i all världen satt på bänken när vi kom -  J.M.G Le Clézio?


 Han är den enda jag vet som använder keps förutom Aron  : )

Också Aron hjälpte med byrån.

PS. Att slänga namn omkring sig utan att förklara destumera är väl lite BW fasoner. J.M.G Le Clézio är en fransk författare som fick nobelpris 2008. Jag blev mycket förtjust och har läst tre av hans böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar