onsdag 21 september 2011

PÅ HÖSTMARKNADEN
ville en mamma ha varsin Pörtö-ring åt sina flickor. En enkel med ordet Pörtö inhamrat. Jag hade ju en, men den hade gropar och var dålig. Mamman tyckte att lika bra kan hon beställa två perfekta. Lite paineita fick jag ju. I dag blev dom färdiga, men jag higga nog massor med kanterna.

Verbet higga tror jag att kommer från higge d.v.s hikipinko  : )

MIN VALS
är antik. På riktigt har den nog aldrig varit bra. Och idag rulla bara ena valsdelen. Ska nu int båda rullorna liksom rulla för att trycka ihop det man valsar?  Jag har nog förstått att jag en vacker dag får skaffa en "riktig".

Men jag fick den liksom på köpet när jag köpte arbetsbordet och polermaskinen.

ATT LÖDA TUNN MÄSSING
är ett probem och det borde jag ha kommit ihåg. När jag gjort skrotsmycken har det hänt att där mässingbiten var finns bara en grop. 
Jag gjorde Annikas nya hänge idag. Hon har ett barnbarn i London som heter Erland och hon vill ha ett hänge med namnet Erland i någon form. På fredagen kom vi överens om att E skulle vara stort av mässing och dom andra bokstäverna inhamrade. 
Amuletten såg jättefin ut. Sen sku jag löda länken på baksidan. E:et stack lite fram över kanten så jag såg plötsligt hur det rörde på sig. Jag svor högt och ljudligt, men ville ändå få länken på pats.  Efter det svängde jag om amuletten och  fick mig ett gott skratt. Erlands E hade blivt en tillplattad plätt   : ) Ingen hätä. Jag kan gå valsa mässing till nån kaveri.

INGEN VERKSTAD I MORGON
Nu är det så att yogan börja ren senaste torsdag. Då var Aron här. I morgon måst jag läsa i vilken ordning asanorna kommer och dessutom göra dem. Jag har inte stått i en yogaställning sen typ april. Dessuotom skall jag koka korvsoppa som jag skall äta när jag kommer hem från yogan. Före det skall vi efter Aron från hans dagis. Hoppelunda kommer Caro innan jag far så att int mofa måst byta eventuell kakkablöja  : )

2 kommentarer: