onsdag 28 september 2011

MIN LÅNGA FÖRMIDDAG
börja strax efter kaffet. Först tala jag med Anni. Länge. 
Sen vattna jag blommor och hängde byke och sen skall man ju ännu bädda sängen och tvätta tänderna.

JAG VAR IN PÅ MIN NÄTBANK
och betala en räkning. Fick meddelandet att jag skall ta mitt nya nyckelkodkort i bruk.  Öppna kuvertet och voj härrigud!  Det fina tjocka plastkortet var nu brevpapprets papper med perforering och "gladwrap" på baksidan som inte öppnades i perforeringen. Alltså jag kämpa 15 minuter och måste sen ta till saxen. Och så sku det vikas i tre delar. Alltså jag bara måste skicka en kommentar och be om förklaring. Dom svara att bara formatet har ändrats, kodernas funktion är samma. Vaddå formatet? Det var ju materialet som var fel. Dom kan nu riktigt si sig!

DISKMASKINEN
for till lande på morgonen. Han förde dit en Lundia-hylla som vi hade fått av Calle och Inka i samband med deras flyttning. Jag tänkte att int märker han att min frukostdisk är kvar när han diskar middagsdisken. Han kommer alltså tillbaks till kvällen och föreslog att vi sku äta frittatata. En rätt jag inte mera orkar kommentera.

MEN HÄR HEMMA 
blev det plötsligt mörkt och dystert och YLE klassinen börja låta så "ankee". 
Jag bara måste snabbt ut. Och som det brukar  gå blev jag genast glad när jag kom ut. Liksom befriad.
Jag tog spåran till Pohjolagatans ändhållsplats. Där finns en tygbutik vart jag gick för att köpa reflexband till träden i vår mörka skog på Bodö. Precis bredvis finns posten så jag fick äntligen Pörtö-ringarna postade. 

OCH SEN DÅ TILL APOTEKET
Gilla hade tipsat mig att som "äldre dam" kan man få kalktabletter på recept. När jag var till hälsovårdsstationsläkarn och fick svar på mina prov - allt var ok, int ens blodtrycket ansågs högt - bad jag om kalkrecept och han tyckte det var fiffigt. Nu gick jag då efter pillren: 60 st utan recept kostar typ 10€, 180 st med recept kostar 11€. Liksom tips åt såna som äter kalk.

IDAG I VERKSTADEN
var jag någå typ tre. Kolla det ena ch det andra innan jag kom igång. Första uppgiften att polera JOP-hänget.

Jeps, massor snyggare som polerat.

Och så ville jag ju då göra ett nyt ERLAND-hänge. Det blev helt OK nu när jag fatta att ta det försiktigt.

Jag tror att jag ännu sätter det i polertrumlarn.

I MORGON I VERKSTADEN
är osäkert, Jag skulle överräcka ett armband, men vet inte om kunden kommer. Jag tror jag blir hemma och städar. Yoga på kvällen, till lande fredag morgon  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar