onsdag 14 september 2011

HELSINGIN LÄÄKÄRIKESKUS
(vet inte vad det heter på svenska) är ett väldigt trevligt ställe. Redan i tidsbeställningen är dom jätte vänliga och när man nämner vad man har för fel ger dom goda råd. När jag ringde ögonläkarsidan för att få ny sats droppar sa flickan i telefon att int behöver man alls slänga en engångspipett, att man bra kan täppa till den med saken man tog låss och sen ha den hela dan  : ) Och när jag ringde om  min svullna vrist på sommaren sa tidsreserveringstanten genast att jag skall svepa nånting kallt runt vristen. Vad nu läkarna tycker om detta vet jag inte, men jag tycker dom är vänliga.

Dessutom får man en textare som påminnelse ett dygn  före avtalad tid. I mitt fall för idag var det jätte bra. Jag hade skrivit upp 12.20 - i textarn stod det 18.20. Jag ringde och kolla och visst var det 18.20. Men flickan i telefonen sa att voj nej, vi hör också jätte ofta fel här och "kaksitoista ja kahdeksantoista" är nu väl int underligt om man uppfattar fel  : )

Jag gck dit alltså idag med min ena fot. Alltså jag gick med båda fötterna, men problemet gällde ena. Jag antog att tidigare operationer föranledde sommarens svullna vrist. Ortopeden sa att om jag inte vill operera foten en tredje gång kan man ingenting göra. Det ville jag inte så tack och adjö.

Men alla är supertrevliga. Är det nu nånting vi kan tacka Annika Blomqvist från Lillbodö för. Hon är utvecklingschef på Helsingin Lääkärikeskus.

FLICKFEST PÅ FREDAGEN
hos mig. Jag ville ha Artek-servietter så nu när jag ändå sku till stan gick jag först till Artek. Jag fick mina servietter, visserligen lite dyrare än Pirkka.


Men det var inte problemet. Problemet var att en jättefin t-skjorta hoppa i min väska.


Inte heller den till Pirkka-pris...

HOS ORTOPEDEN
kammade jag då alltså noll, så jag tyckte det måste firas med Ceasar-sallad och en flaska Mateus. Tättä blev glad  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar