måndag 5 september 2011

ETT FINT FÖRLÄNGT VECKOSLUT
med morgnar som redan kändes lite kyliga.

Klockan är typ 8.15 och 13° i luften.


På torsdagen när vi for ut hade jag min rostiga järnkatt med mig. Den hitta sin plats genast som väktare över Mirris grav. Den är såååå fin  : )

PÅ FREDAGEN
kom Caro och Aron med femmans båt .

Mofa och jag var och möta och Aron var glad som vanligt. Snart satt vi runt middagsbordet och småningom krokna Aron. 
Kvällen sku ha varit speciellt lyckad för Caro och jag spela Alfapet, men mitt i allt somna Caro. Just när jag för engångs skull höll på att vinna. Jag hade t.o.m ett så fint ord på kommande som QUINOA.

LÖRDAGEN
blev en dag med massor progam. Vi börja med en promenad till Lillbodö.

Först hade vi Aron i en lövkärra, men han börja "kreka" och ville bort.

Det var roligare att springa själv och runt mamma.

Vi var nyfikna på vår vän Marja-Liisas två hus. Eller det ena är hennes döttrars. Mycket speciellt och intressant.

Det var den dagen det kom häftiga kortvariga skurar, så när vi kom hem blev det vattenlekar.

 I synnehet att stå böjd under rännan och låta vattnet forsa på "huppan" var roligt.

Och vid uppehåll i regnet passa momi på att ta opp potatis. Ett litet potisland ger inte överdrivna mängder. 

 Det här såg riktigt bra ut.

Under tiden elda Caro bastu. Jag tycker ofta att det är lite jobbigt. Men nu kunde jag liksom snylta : ) Jätte skönt. 
Och på kvällen blev det då alltså grillad lax med potatis från eget land.

SÖNDAGEN
var ju sen otroligt vacker. Då måste vi tyvärr följa Caro och Aron till Bodö-bryggan. Båten for 17.10 Caro sa att det är helt roligt att gå på jobb, men att hon ändå gärna hade stannat några dagar till. Aron tyckte säkert lika.

JAG HAR TRE SMÅ RODODENDRONBUSKAR.
Någon har säkert undrat varför jag inte visat något foto av blommorna. Det har jag inte gjort för dom har inte haft en enda blomma den här sommaren.


Men vet ni vad det här betyder  : )

OCH ÅRETS FÖRSTA TRATTISAR
Visserligen små och lite "skadade", men ändå.

Kanske verkstad imorgon. Få se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar