söndag 11 september 2011

TRE LYCKADE DAGAR
och då talar jag inte bara om vädret. Vi satt ute på däck hela vägen ut. Halvsjutiden öppna vi stugdörren och småningom knack-korv och grönsaker.

Jättefin solnedgång bakom skogen.

MONSIEUR BLEV I STAN
och då fick Caro och jag göra en massa saker själva. Plötsligt bara stod skottkärran kvar var den blivit, brasan skulle tändas själv, årorna bäras till båten o.s.v huh huh!

EFTER FRUKOSTEN
följande dag satt Caro i solen som nu kommer in genom fönstren. Alltid ett nytt fenomen på hösten.

Det bara såg så nätt ut att jag måste ta en bild.

HÖSTMARKNADEN
började kl 14.00.  Vi trodde vi var i tid 13.15 men så var det nödvändigtvis inte. Lite jobbigt att hitta bord och plats.

Här placerar jag ut mina saker med hjälp av Aron.

Längst till höger ett försäljningsbord - i bakgrunden glada laxsoppemänniskor.

En rad med försäljningsstånd. I förgrunden säljer man Annis smycken.


Lyckoboda är ett brand skapat av Kristina Kettunen, min kollega från reklambyråtiden. Så också hon är hantverksmänniska nuförtiden. Det var roligt att ses!
 
Här säljer man fisk och grönsaker. Stilig Sture i bakgrunden.

Oleniusarnas goda vofflor.

En lyckad höstmarknad. Det är roligt med mera försäljare som drar till sig mera publik. I år höjdes stämningen av en dragspelsmusikant! Jag tror marknaden växer också nästa år. Själv sålde jag helt ok.

Vägen hem blev ganska långsam. Aron ville gå själv och stanna gärna och filosofera här och där.

På kvällen åt vi lax - visserligen i ugn den här gången...

SÖNDAGEN
såg ju först lite lessam ut, men det blev ju en fin dag. Det går tre båtar på söndagen och ganska snart besöt vi oss för den sena. I och med det hann Caro med en tupplur och  Caro, Aron och jag på en bergspromenad. 

Femtiden var vi på bryggan. 
Aron hade lärt sig kasta sten i sjön.

ETT FINT VECKOSLUT
och en lyckad höstmarknad.

Här en adjöbild från däcket på Pörtö-Line. En Pörtö-ring pryder mitt finger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar