lördag 24 september 2011

ARON FÖR HELA SLANTEN
Caro var och hjälpa sin bror och I att flytta och Santeri var på jobbresa. Aron kom 11.30. Mofa gick ut med honom, medan jag gick igenom bilderna till Båtsmansgatans inlägg och skrev "manus". På Kimmis hade Aron igen gått fram till alla och kavera och lånat stora pojkarnas kypärä och t.o.m skejta.
Här hemma sen åts det mellanmål och så sku det ritas. Före det hade Aron glädjehepuli: sprang runt i f.d Caros rum och vardagsrummet av och an och skratta. Stampa lustigt med fötterna, hade böjda knän och skutta.
När jag sku fota balkongens röda vildvin håka jag att mofa just var där med Aron.




 För flera år sen gjorde jag vindspel som jag sålde på höstmarknaden. Det här var proton.

Och här vildvinen.

Typ någå bortåt 18 for Aron. Jag satte mig med en grogg och lyssna på "Hit men inte längre". Såg från ögonvrån ett otroligt sken utanför.

 Österut.
Västerut.

TILL LÖRDAGSLAXEN
hör det alltid vittvin, förutom idag. När man har FK hämtar alla en flaska vin som tuliainen. Ingalunda går allt vin åt och det hör till att värdinnan blir med ett par flaskor. Nu drack vi till lördagslaxen ett rödvin som var ganska lätt och passa jättebra: Yellow Tail, Shiraz från Australien. Vi hade det i  kylskåpet så det var kallt  : )

Ingen orsak att uggla  i kväll. Det var bara igår som maten blev så jätte sen. Katten Miiu har sovit hela dan så jag måst ta fram bollar åt den så den har nånting att göra på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar