lördag 24 september 2011

EN FIN DAG MED GLAD ARON
Typ 8.30 var jag hos Aron och snart for Caro iväg till sin fotografering. Aron fick plocktallrik och jag kaffe och smörgås.

Solen sken in genom köksfönstert. Vi hade väldigt trevligt.

















Monsieur Vattenkammare borde nog ha varit på plats. Stor sovtodda i håret.
Då och då sa jag åt  Aron att tänk så trevilgt vi har det  : )

VI BESLÖT GÅ UT
Allt var frid och fröjd.  Jag tänkte att India-parken sku vara bra. Aron hoppa i vattenpölar, men ställde sig snart i en bekant ställning. Och jag visste precis vad det var. Ett kakkakalas. Vi vände om och gick tillbaka till den egna gården.


På morgonen kissa Aron på pottan och när jag bytte kakkablöjan satte jag honom åter  på pottan och Aron kissa igen  : ) 

Han åt lunch och somna snart. Då fick jag kaffe och läste Husis.

 
Ljuset sila in - vardagsrummet såg så fint ut.

Snart kom mamma och jag hade träff med Tättä i Musta Pekka.

DU SÖTA ÖDE!
Ylhäisten har alltid funnits i vårt skåp. Ljuvlig nostalgisk design.

I dag stod jag framför Musta P:s knäckebrödshylla utan att hitta. Plötsligt såg jag det ändå. Varför i himlens namn ändras en design från nostalgiskt till nånting så sjukt och pletut ?

PÅ KVÄLLEN
till Calle efter Miiu och samtidig kolla bostaden.  Eget inlägg imorgon  : )






2 kommentarer:

  1. Jaa-a, sedan du sluta designa etiketter och förpackningar är allt fult! Allra värsta är etiketten på min favvo-senap (den där Pirkka söta). Inte nog med att själva burken i gult och rött är vedervärdig, men etiketten är det fulaste jag någonsin sett!!
    Gillie

    SvaraRadera
  2. Ha ha haa! Jag måst kolla : )

    SvaraRadera