onsdag 22 juni 2011

PERFEKT VÄDER
för att städa stuga. Skulle det bara varit frågan om egna barn hade jag absolut inte farit till lande idag. Men det  kommer gäster, främmande människor, så jag ville liksom kolla... Vi var framme 10.30 och sjukt kaffesugna. När sen frukosten var bortstädad  kl 12 var det bara att sätta igång. Och som sagt  - perfekt väder. Gästerna skall natutvis bo i gäststugan, så slutligen bädda jag fyra sängar efter att sängkläderna hängt i solig sydväst. Caro tror att jag marrar, men det gör jag inte.

Jag putsa ännu bastuns tvättrum, strök några dukar, torka fläckar från bord och hyllor, bytte handdukar...

...och hängde upp Mosca-vimplar i ena gästrummet. Mosca betyder Caro-design.

Jag ville ännu klippa vissnade blommor i trädgården m.m. så det blev definitivt ingen överlopps tid. Båten for 16.10.  Hem via Söderkulla S-market.

OCH VAD HADE KATTEN GJORT?
Bara sovit. På natten hade den igen varit uppe på kylskåpets översta skåp, så vi fyllde utrymmet med gamla VHS kasetter. Nu hitta jag Miiu under vårt överkast. Den var sur.

 Den sover fortfarande.

VIN TILL MATEN
för att vi hade varit så duktiga (Tättä tvätta båtar och fönster). Strax en film, sen får man hoppelunda sömn snabbt. Jobb i morgon.

9 kommentarer:

  1. tack! ni ha faktist varit duktiga!!

    SvaraRadera
  2. Ja-a, mikä palvelu! :) (Hur säger man det smartast på svenska)?

    SvaraRadera
  3. Hmmm... Säkert typ "Oj, vilken service" : )

    SvaraRadera
  4. Ihana Miiu kuva <3 pusi pusi Miiulle :)

    SvaraRadera
  5. Anni o Caro - kom ihåg sen när ni är morföräldrar hur ni ska passa era barns familjer ;)

    SvaraRadera
  6. Miiu ser faktiskt sur ut! Jag känner till den där minen :)

    SvaraRadera
  7. Ha ha! Ni tycks nog båda två ha lessamt efter er katt : )

    SvaraRadera