måndag 20 juni 2011

OK DAG PÅ STAN
som tyvärr fick ett snopet slut. Dagen inleddes med tandläkare kl 13.  Efter det "Glass Clear" plastfickor från Finska Bokhandeln för min arkivmapp och sen små askar från Sinelli för smyckeleveranser. Kl 15 träff med två JWT-kaverir på café Salutorget. (bild från deras hemsida)

Ett väldigt sympatiskt ställe. Har varit där ett par gånger tidigare. Betjäning till borden också på café- sidan. Isté och glass valde jag. Uppiggande. Där satt vi och kavera så plötsligt var klockan 17. Ann gick och kolla klänningar, Ritu stack sig till Akademen och jag gick till Stockmanns delikatess för att fråga efter portugissikt kaffe, men det fanns inte. Jag hade lite överlopps kassar och då brukar jag ta fram nycklarna ren i bussen för att inte behöva fumla på trappan. Och he he - jag hade glömt nycklarna. Jag satt textare åt Tättä som inte svara. Och när jag kommit fram och tryckte på summern öppnade ingen. Tättä var på cykeltur i Vik - halvvägs till Sibbo. Jag frös lite där satt jag på bänken på vår gård en halv timme och skrev dagbok...


EN BRA NY TIDNING


som jag hade lånat av Caro. Jag höll den nog lite för länge och när jag sku ge den tillbaka konstatera jag hur vackra uppslag där fanns så jag måste köpa ett eget exemplar  : )




EN ÖVERRASKNING 
som har att göra med fotbollsplan skall jag komma med i morgon. Miiu bara springer i mina fötter hela tiden så jag kan inte fota planen just nu. Miiu får inte komma ut på balkongen. Men genom fönstret såg jag det här och jag har inte ens sett att det sku ha regnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar