torsdag 23 juni 2011

ALLTSÅ APUA!
Allting stänger ju imorgon kl 12.00 Det hade undgått mig helt. Tättä var Besserwisser och sa att det nog stått i Husis. Stora rubriken var "Krånglig midsommartrafik". Helt irrelevant. Under den rubriken - inne i texten - fanns butikers, Alkos, bankers m.m öppethållningstider. Är det ett Midsommar PM skall det stå stort och allting skall vara uppräknat som en lista. Hmpf!

Jag hade tänkt jobba hela dan och göra alla uppköp imorgon på eftermiddagen. Tur att man har en BW.

IDAG I VERKSTADEN
sågade jag linjerna ordentligt i Heartagramen. För att figuren skall se rätt ut skall ju linjerna följa ett visst mönster. 

Sen hamrade jag ytan, glödgade, stämplade och tryckte båda heartagramdelarna kupiga i puckelankans största grop.

Det lönar sig sen att löda ihop halvorna upptill så att smycket är enklare att hantera.

T.ex när ringen som kommer runt Heartagramet skall provas och lödas.

Klockan hade hunnit bli 19 och jag gick hem i iskall storm. Men ändå har det ju lovats någorlunda Midsommarväder. Också jag sku villa promenera ett varv i Kottby mitt i natten, strax före soluppgången. Få se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar