tisdag 7 juni 2011

08.30 I VERSTADEN
som jag beslutat. Hade sällskap av Njassa hela morgonen. Jag var lite trött så jag borde ha funderat två gånger innan jag gjode saker. Jag börja hamra ringar runda utan att glödga först. Jag kapa en strategisk del för att "det sku bli snyggare" men då funka det int, o.s.v. Nåning nytt får jag nog med på lördagen ändå.

TRÄFF PÅ KIMMIS
med Caro och Aron halv två. Caro sku på jobb, Tättä hade karalunch så det var bara jag två timmar. Och Kimmis var öööde. 

Hit lönar det sig inte att komma flere gånger. 

Aron var nog snopen när där inte var andra barn. Han tycker om att leka i sandlådan och tånta omkring med andra i samma storlek. Nu var där då bara en momi som gjorde sitt bästa i sandlådan typ "Älä tule paha kakku..." (vet int om det uttrycket finns på svenska).

Här säljer Aron varm korv.

Halv fyra kom mofa och vi gick hem och det blev trad: spela vinyler, gå upp till datorn, kolla leksakslådan, mellanmål med Biet Maja... Och när pappa kom efter Aron lite senare, hade han med sig enn jättefin barnsits till Jeepen.


Nu kan vi åka tryggt till Kalkstrand fredag morgon! Aron tyckte så om att sitta i den att mofa måste köra ett varv runt huset.

ATT KOMMA IVÄG
till stan tog lite tid för mig. Och mitt av och an blev nästan två timmar. Först hälsa jag på Caro i Fred Perry, sen skötte jag ärenden hos Stockmann, sen hälsa jag på mitt gudbarn Hanna  i Forums info och fota en klänning (med kännykkä) utanför Tazzia  och  dök slutligen upp hos Anni i Forums Moomin shop. Jag var inte hemma förrän bortåt 21 och hade inte ätit, men sån är jag. 

I morgon dyker Aron upp kl 08, så det blir kaffe med en humor typ  : )

2 kommentarer:

  1. fina bilder också i dagens inlägg med yvonne. speciellt fin är bilden med aron på kimmis... bollen är i luften!! har aron sparkat eller är det ett spöke som bär på bollen??

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tyckte också att bollen var i luften, men var inte säker. Om nån bär bollen är det nog en ängel : ) eller kanske det ändå var Aron som sparka.

    SvaraRadera